reklama

Predčasný darček k Vianociam

Chcem vám len povedať, že v odbdobí, kedy sa veľa ľudí pozastavuje nad ľudskou dobrotou a od každého očakáva len to najhoršie, zisťujem, že na svete je veľa úžasných bytostí... :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Sedela som v autobuse a ona pristúpila bližšie.

"Môžem?"

"Samozrejme, páči sa."

A tak sa to začalo. Druhá otázka, ktorú mi položila bola: "Máte rada kapustník?" Také to typické starecké a možno len zdvorilostné vykanie. Ja z dôvodu, že som ani celkom presne nepoznala odpoveď, som namiesto stručného ´áno- nie´povedala: "Ďakujem, neprosím si." Ako keby ma bol dakto ponúkal, všakže? :D No babička sa nedala presvedčiť. Nasledovalo len krátke prehováranie a ja som sa teda podvolila, že kúsok ochutnám. Vôbec ma pritom nenapadlo, že sú v kapustníku cyankály či niečo iné, čím by ma mohla pripraviť o život. :p

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Teraz ste mi spravili službu, ja som totiž diabetik." *

To bola vlastne prvá informácia, ktorú som sa o nej dozvedela. Spýtala sa ma či cestujem do Vrábel a ona mi prezradila, že je zo Slepčian, kde pred sedemnástimi rokmi kúpili s manželom dom. Predtým totiž bývali v paneláku v Nitre. Zarozprávali sme sa. Po chvíli zívla a ospravedlnila sa. Myslela som si, že je to kvôli tomu (hoci sa mi to zdalo neopodstatnené), no nebolo.

"Prepáčte. Prepáčte, že vás obťažujem."

"Ale vôbec nie. Aspoň mi skôr prejde čas." To som mysela naozaj úprimne. Vôbec mi to neprekážalo.

Ďalej mi rozprávala o jej mužovi, ktorý trpí Parkinsonovou chorobou, o tom ako chceli spolu veľa vidieť a precestovať, pretože v mladšom veku nemohli, kvôli deťom, no teraz to bohužiaľ tiež nie je možné, keďže manžel ochorel. Vravela aj o jej povolaní kuchárky, do ktorého vkladala kopec životných múdrostí. Povedala mi aj o tom, ako si vždy strekne trošku voňavky na svoj flaušový kabát a vnukovia hneď vedia, že je u nich babička Vilma. No proste nespočetné množstvo vecí, o ktorých by som si myslela, že sa za tú krátku cestu autobusom z Nitry do Vrábeľ ani nedajú stihnúť. No ale čo ja môžem vedieť, veď som ešte len kratúčko na tomto svete. Teda krátko na to, aby som nazbierala toľko skúseností.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cesta sa krátila... Babička mi ešte stihla zaželať príjemné sviatky a vraj nech sa ma zdravíčko drží ako kliešť no a ešte iné pekné veci. A ja som si uvedomila, že nielen ten kapustník, ale hlavne jej slová boli mojím predčasným darčekom k Vianociam. No ja viem, že táto pani ma tým kapustníkom neponúkla len preto, že je akési predvianočné obdobie. Isto by to spravila zas. A to je na tom to... (doplňte si, čo chcete :)

* kto by nevedel, kapustník sa robí so sladenou kapustou a napr. aj s hrozienkami, ako múčnik- aspoň recept tejto babičky bol taký :)

Gabriela Remisova

Gabriela Remisova

Bloger 
  • Počet článkov:  94
  •  | 
  • Páči sa:  0x

smiala si sa a tárala do vetra a ja som cítil, že je to presne to, na čo som tak dlho čakal... (Thákur) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu